Kūrybos laboratorija

Atnaujinta: Šeštadienis, 31 Kovas 2018

Reggio Emilia sistemos elementai jau taikomi ir mūsų lopšelyje-darželyje ,,Liepaitė". 

 

 

  • kuryba-3.JPG
  • kuryba-6.JPG
  • kuryba-8.JPG
  • kuryba-11.JPG
  • kuryba-16.JPG
  • kuryba-19.JPG
  • kuryba-22.JPG
  • kuryba-26.jpg
  • kuryba-30.jpg
  • kuryba-42.jpg

Straipsnis iš portalo IKIMOKYKLINIS.LT

Ar girdėjot, kad vaikas sudarytas iš šimto? Vaikas turi šimtą kalbų, šimtą rankų, šimtą minčių, šimtą būdų galvoti, žaisti ir kalbėti, šimtą, visuomet šimtą būdų girdėti, žavėtis ir mylėti, šimtą džiaugsmų dainuoti ir suprasti, šimtą pasaulių atrasti, šimtą pasaulių išrasti, šimtą pasaulių įsivaizduoti. Vaikas turi šimtą kalbų.

Loris Malaguzzi

Reggio Emilia sistemos įkvėpėjas

Reggio Emilia – nedidukas miestelis Šiaurės Italijoje, garsėjantis inovatyviais švietimo srities pasiekimais. Čia kūrybingai bendradarbiaujant pedagogams ir tėvams išplėtota unikali tarptautinį pripažinimą pelniusi vaikų ugdymo sistema. Per daugiau nei 30 pastarųjų veiklos metų Reggio Emilia sistema rėmėsi pačių sudarytomis savitomis filosofinėmis ir pedagoginėmis prielaidomis, veiklos organizavimo metodais ir aplinkos projektavimo principais, kurie šiandienos pedagogams tapo naujų idėjų ir ugdymo procesų pagrindu. Reggio Emilia sistema žinoma visame pasaulyje. Jos centrai įkurti Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Islandijoje, Ispanijoje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, JAV ir kt.

Reggio Emilia sistemos įkvėpėjas yra pedagogas Loris Malaguzzi, teigiantis, kad vaikas turi mažiausiai šimtą kalbų. Tai – menas, muzika, šokis, konstravimas, rašymas, kalbėjimas, dainavimas, drama, šešėlių teatras... Pasak žymiojo pedagogo, kiekvienas vaikas yra unikalus, atviras, trokštantis žinių, kupinas smalsumo ir nuostabos, noro bendrauti ir pažinti. Jis mokosi vertinti save, pagrįsti savo nuomonę, kritiškai mąstyti, tačiau tuo pačiu ir kurti pilnaverčius ryšius su kitais ir bendrauti. Taigi, ugdymas orientuojamas į kiekvieną vaiką, susijusį su kitais vaikais, šeima, pedagogais, bendruomene ir mokykla.

Pagal Reggio Emilia sistemą, vaiko intelektualiniai gebėjimai turi būti ugdomi plėtojant jo išraišką, pažįstant simbolius, turtinant etikos, logikos ir vaizdinių „kalbas“. Todėl pedagogų misija – sukurti saviraišką ir pažinimą skatinančią aplinką, stebėti individualias vaiko galimybes bei kaupti jo patirtį. 

SKAITYTI DAUGIAU


IDĖJOS VEIKLAI

 KURIA VAIKAI (Vaikų kūrybiškumo ugdymo studijos idėjos)