Kuriu pasaką

Konferencijos nuoroda

https://youtu.be/im5e5TKohII

 Nuostatai

Programa

Pasakos tai neatskiriama vaikystės dalis,  kuri kai kuriuos lydi netgi visą gyvenimą. Vargu ar yra žmogus, kuris, būdamas jaunas nesiklausė įvairių istorijų, o suaugęs pasakojo savo vaikams?

Pasaka – tai puikus kūrybos menas. Vaikas su pasakų pasauliu susipažįsta vos pradėjęs kalbėti. Jis nuolat klausinėja, nori sužinoti kažką naujo. Pasakos jam suteikia tokią galimybę. Vaikų vaizduotė labai galinga, joje gimsta nuostabiausios mintys ir idėjos. Pasakos padeda vaikams atskirti gėrį nuo blogio. Įvairūs geri ir blogi personažai išgyvena vidines kovas, meilę, kovą tarp gėrio ir blogio, praradimą, visa tai moko gyvenimiškų dalykų ir situacijų.

Pasakose kaip ir gyvenime, nutinka įvairiausių dalykų, skirtumas tik tas, kad pasakose dažniausiai laimi gėris ir visi tampa laimingi. Gyvenime nutinka ir kitaip. Tačiau, tai įkvepia visuomet tikėtis geriausio ir būti optimistiškai nusiteikus. Regėdami pasakose ne tik gėrį, vaikai supranta jog blogis yra niekingas ir reikia jį nugalėti. Be to blogųjų personažų likimas leidžia suvokti, jog blogieji sulaukia atpildo ir būna baudžiami. Taip mokoma daryti tik gerus dalykus, nes už gėrį visada atsilyginama tuo pačiu.

Pasakos svarba turi įtakos visapusiškam vaiko ugdymuisi. Ji lavina vaizduotę, smalsumą, plėtoja intelektą, ugdo kalbą, plečiasi žodynas, užsimezga dialogo pagrindai, padeda suprasti save ir kitus, pajusti ne tik savo, bet ir kitų norus bei emocijas.

Pasakos kūryba padeda atskleisti savyje kūrybinį pradą, vystyti savo potencialą, pažinti pasaulį ne tik protu, bet ir širdimi. Tokia veikla aktyvina vaikų mąstymo procesą, harmonizuoja emocinę būseną, nuima įtampą, formuoja socialinius įgūdžius. Praktika ir tyrimai rodo, kad kasdien su vaiku reikia praleisti bent 15 minučių, be jokių technologijų ar buities darbų, o atsidėjus: žaidžiant, piešiant ar tiesiog skaitant pasakas. Tiek laiko visiškai pakanka, kad gerėtų socialinė ir emocinė būklė. Pasakų sekimas, skaitymas ar jų kūrimas su vaiku užtikrina gerą ir veiksmingą laiką kartu.

Vadovaujantis šiomis įžvalgomis ir nutarėme surengti konferenciją, pasidalinti savo patirtimi, išklausyti kitų pedagogų minčių, pasakos perteikimo metodų ir būdų, sukauptos patirties, pasisemti naujų idėjų.

Virtuali respublikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų konferencija „Kuriu pasaką“, kurią iniciavo ikimokyklinio ugdymo pedagogės Ineta Pocevičiūtė, Ritutė Milašienė, logopedė Aistė Tamošiūnienė ir meninio ugdymo pedagogė Gintarė Bagdonavičiūtė, įvyko Pasvalio lopšelyje-darželyje „Liepaitė“ balandžio 29 dieną. Gerąja patirtimi kuriant pasakas dalijosi net 17  lektorių ir virš 100 klausytojų iš visos Lietuvos. Sulaukėme ne tik mūsų rajono pedagogų pranešimų, bet ir svečių iš Vilniaus, Panevėžio, Šiaulių. Konferenciją vainikavo mama, aktorė, knygos autorė Kristina Savickytė - Damanskienė.

Konferencijoje pranešimus skaitė:

  • Pasvalio lopšelio-darželio „Eglutė“ vyr. logopedė Sandra Maračinskienė, logopedė Eglė Motiejūnaitė, „Interaktyvios pasakos, kurtos „Playposit“ programa“
  • Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazijos, Joniškėlio skyriaus vyresnioji ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Asta Stanislovaitienė, auklėtoja Neringa Smalskienė ir priešmokyklinio ugdymo pedagogė, vyr. auklėtoja Aušra Strigūnienė „Kuriu pasaką“
  • Panevėžio kolegijos lektorė Lilija Kryževičienė, Piniavos mokyklos-darželio pedagogė Diana Masiulienė „Fizinį pasyvumą nugalėkime pasaka“
  • Pasvalio kultūros centro režisierė Asta Simonaitė „Kaip lengvai suvaidinti pasaką? Praktiniai patarimai“
  • Vilniaus lopšelio/darželio „Rūta“ meninio ugdymo mokytoja Renata Stankevičienė „Pasakos ir pasakojamieji siužetai muzikiniame ugdyme“
  • Pasvalio rajono švietimo pagalbos tarnybos socialinė pedagogė Živilė Vaidžiūnienė „Socialinis – emocinis ugdymas ikimokykliniame amžiuje per pasaką“
  • Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos priešmokyklinio ugdymo pedagogė Sandra Kildišytė „Improvizacija pasakų kūrime, miego pasakų ritualai, personažų prototipai“
  • Pasvalio lopšelio-darželio „Liepaitė“ ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, metodininkė Stasė Valickaitė, vyr. auklėtoja Ritutė Bulkienė „Kiškio smalsuolio kelionė“
  • Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Karolina Ladukaitė „Kūrybiškumo ugdymo priešmokykliniame amžiuje ypatumai vaikų sukurtų pasakų kontekste“
  • Pasvalio lopšelio-darželio „Liepaitė“ vyr. logopedė Aistė Tamošiūnienė „Pirštukų istorijos“
  • Pasvalio lopšelio-darželio „Liepaitė“ meninio ugdymo vyr. mokytoja Gintarė Bagdonavičiūtė „Voriuko Luko pasaulis“
  • Pasvalio lopšelio-darželio „Liepaitė“ ikimokyklinio ugdymo auklėtoja, metodininkė Ritutė Milašienė, ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Ineta Pocevičiūtė „Pasakos kūrimo metodai praktikoje“
  • Aktorė, knygos “Kuriame pasaką” autorė Kristina Savickytė pasidalino savo patirtimi ir atsakymais į klausimus - kodėl ir kaip paversti pasaką savo kasdieniu pagalbininku.

 

Peržiūros: 5817